Feeds:
Articole
Comentarii

Archive for 7 martie 2014

   179247_1703281516004_4304116_n      Traim si inca existam pentru ca sa ne Mantuim

Avem curajul s-o facem? Avem dispozitia, oricum ar sta lucrurile, cu experienta noastra, sa credem asa cum zice Domnul? Putem sa credem ca noi n-am privit corect lucrurile si de aceea n-am simtit ceea ce trebuia? Dar, iata, toti avem prilejul acesta, pe care nu l-am avut pana in acest moment, sa credem si sa primim ceea ce ne spune Domnul si sa ne lasam in mainile Lui.
Subliniez inca o data, ca de vreme ce in acest moment suntem vii, avem inca ochii deschisi, existam si n-am plecat inca in lumea cealalta, putem usor sa spunem ca acum ne-am intalnit cu Domnul, acum L-am auzit. Si oricare ar fi trecutul nostru, putem sa ne incredintam Aceluia. Domnul nu vede trecutul, ci intrucat ne-a lasat sa traim pana in acest moment, priveste la ce vom face de acum inainte. Si mai ales faptul ca traim inca si existam, inseamna ca este inca timp ca sa ne mantuim. Altfel n-am fi avut nici un motiv sa existam. Prin urmare, Domnul ne da posibilitatea sa ne mantuim.
Aceasta, dintr-un punct de vedere, inseamna urmatoarele: am pacatuit desi nu se cadea, de vreme ce ne-am botezat. Biserica, insa, lucreaza pentru fiecare pocainta chiar pana in ultimul ceas al vietii. Astfel, cand „nepasarea este infricosatoare, cainta este mare. „( Stih din Troparul Laudelor Utreniei din Joia Mare)
Domnul va primi degraba pocainta noastra si de dragul acesteia ne va ierta, ne va vindeca, ne va curata, ne va face asa cum n-am fost niciodata. Sa avem aceasta certitudine!
Indata ce sufletul nostru va primi vestea, va crede astfel si va raspunde pe masura, va simti inauntrul lui odihna pacea. Si inainteaza, am zice, din odihna in odihna si este pregatit pentru intrarea definitiva in Imparatia lui Dumnezeu.

Daca nu avem odihna inlauntrul nostru,
ceva nu merge bine.
Nu vom gasi, insa, limanul,
daca nu ne vom smeri.
Nu este vorba sa ne indreptam noi insine,
Domnul o va face,
dar asteapta sa vedem pacatul
care impiedica venirea Harului.    

 (pag.313)

din : TAINA SUFERINTEIArhim. Simeon Kraiopoulos, Buc. Ed. Bizantina, 2007

SMERENIA =  GANDUL BUN

 Sa ne straduim SA AVEM GANDUL CEL BUN, asa cum ne invata Parintele Savatie Bastovoi aici:

GANDITI FRUMOS ! spunea si mai spune Parintele Teofil Paraianu, de acolo, de langa Dumnezeu.

Read Full Post »